Handelsbetingelser

20. juli 2022

Handelsbetingelser – Garnfryd

Betaling
Garnfryd modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, Mastercard og Mobilepay. Kortbetaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.

Garnfryd bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering
Garnfryd pakker og sender bestilte varer inden for op til tre hverdage.
Leveringen kan ske til Tyskland, Holland, Norge og Sverige.

Forsendelsesomkostninger (inklusive moms)
I Danmark:
Postnord – afhentning: DKK 55
Postnord – aflevering privat: DKK 65

Købes der for mere end DKK 500,00 leverer er fragten til pakkeshop gratis.

Andre lande:
Tyskland, PostNord – afhentning DKK 80
Tyskland, Postnord – aflevering privat: DKK 100

Norge, PostNord – afhentning DKK 180
Norge, Postnord – aflevering privat: DKK 225

Sverige, PostNord – afhentning DKK 80
Sverige, Postnord – aflevering privat: DKK 125

Holland, PostNord – afhentning DKK 80
Holland, Postnord – aflevering privat: DKK 100

Leveringstider
Pakker bestilt inden kl. 12.00 på hverdage sendes inden for tre hverdage. Vi bestræber os på at ekspedere alle ordrer så hurtigt som muligt, og gerne før tre hverdage. Pakken vil generelt være fremme senest 3-6 hverdage efter den er bestilt.

Restordre
Varer som er i restordre kan normalt ikke bestilles gennem webshoppen, men i særlige tilfælde kan der være lavet en særskilt aftale om fremsendelse af varer i restordre. I disse tilfælde gælder følgende:


Har du bestilt varer hvor dele af varen er i restordre, kan afsendelse forlænges nogle hverdage. Vi vil altid kontakte dig og aftale nærmere i det tilfælde. Leveringstiden bestemmes i sådanne tilfælde af produktet med den længste leveringstid, du har bestilt.

Betalingsbetingelser
Du har følgende betalingsmuligheder:
Betaling med Visa
Betaling med kreditkort
Betaling med Mobilepay

Når du betaler med kreditkort, hæves beløbet på dit kreditkort konto når pakken afsendes. Ved betaling med mobile pay hæves beløbet når orden er gennemført i webshoppen.

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Ved fejl i materiale og/eller fabrikation vil Garnfryd vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Ved ALLE andre former for returneringer afholder kunden selv fragtomkostningerne

Ved returnering rettes henvendelse til, og reklamationer sendes til:

Garnfryd
Ole Rømers Vej 60
2630 Taastrup

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Garnfryd skal altid kontaktes pr. e-mail på kontakt@garnfryd.dk inden eventuel returnering af varen. Kopi af fakturaen skal medsendes til Garnfryd i forbindelse med anvendelse af reklamationen.

Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter, efter køber har eller burde have opdaget manglen, skal ske til Garnfryd inden for rimelig tid. Ellers mister køber sin ret til at påberåbe sig manglen.
Varen skal kunne påvises defekt ellers byttes denne ikke og kunden betaler for fragt.

Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget.

Du bedes angive og på forlangende vise, hvori manglen består. Garnfryd har ikke ansvar for om der er flere knuder på garnet end normalt. Det er udeluk-kende producenterne der har dette.

Det er IKKE en reklamation at et langhåret garn fælder – ved langhåret garn må der påregnes en vis fældning i starten og det er ikke grundlag for en reklamation og der gives ikke penge retur på baggrund af fældning.
Det er IKKE en reklamation at den bestilte vares indfarvning er en anden end du tidligere har bestilt, og dermed varierer i nuancer.

Du bør samtidig være opmærksom på at, hvis du sender en vare retur der ikke er fejl på, refunderer Garnfryd ikke fragten og du skal selv afholde udgifter til genforsendelse. Der refunderes for garnets pris hvis varen er returneret inden for de 14 dages fortrydelsesret, og ikke for hverken den oprindelige fragt eller returfragt.

Der kan kun refunderes såfremt garnet værdi ikke er forringet samt hvis der på nogen måde er lugtgener ved de returnerede varer såsom røg, dyr, parfume eller mug.

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger til kon-takt@garnfryd.dk, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen have returneret varen.

Meddelelsen om fortrydelse skal gives pr. mail på kontakt@garnfryd.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Ved returnering af varer du har fortrudt købet af, skal du udfylde denne fortrydelsesformular (FortrydelsesformularGarnfryd), og sende med som følgeseddel.

Ved returnering af varer, vil vi enten annullere eller delvist annullere ordren og tilbage betale beløbet for varens pris på det kort du har anvendt ved købet.

Vi dækker ikke fragtomkostninger og tilbagebetaler udelukkende beløbet for varens pris. Du skal samtidig være opmærksom på at hvis du sender en vare retur der ikke er fejl på, refunderer Garnfryd ikke fragten og du skal selv afholde udgifter til genforsendelse.

Varens stand, når du sender den retur
Når varen returneres, kan dette kun ske, såfremt varen og banderole returneres i samme stand og mængde, som da du modtog den, samt inden fortrydelsesretten udløber. Dvs. det er dit ansvar at der ikke er risiko for at indholdet tager skade i form af trykmærker, knæk osv. under forsendelse. Dette gælder både garn og banderoler.

Der kan kun refunderes såfremt garnet værdi ikke er forringet og IKKE hvis der på nogen måde er lugtgener ved de returnerede varer såsom røg, dyr, parfume eller mug.

Der kan IKKE returneres udgående varer, som ikke længere vil indgå i vort sortiment. Disse befinder sig under kategorien TILBUD.

Har du købt KIT og har overskydende nøgler heraf, tages disse ikke retur

Vælger du at sende din returpakke med sporing på, vil du kunne se hvornår vi modtager den – vælger du at sende din returpakke uden sporing, gør vi opmærksom på, at når du vælger at sende din pakke uden sporing kan der gå op til 14 dage – 3 uger før vi modtager din forsendelse og vi beder dig derfor venligst om at afvente at vi tager kontakt eller evt. tilbagebetaler din varepris og ikke sender gentagne mails for at rykke for din pakke. Det er dermed dit valg af fragtmetode påvirker hvor lang tid der går inden du evt. kan få dine penge retur.

Emballering af returvarer
Varen skal sendes forsvarligt emballeret – sammen med en kopi af fakturaen. Udfyld og medsend fortrydelsesformularen, eller skriv venligst tydeligt at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og at du derfor ønsker af få tilbagebetalt varens pris. Vi anbefaler at du sender varen retur som pakke, da vi ikke har ansvaret for at breve når frem.

Transportfirma
Ved returnering bedes du bruge Post Nord eller GLS – ikke alternative pakke distributører, da det gør det muligt at spore varen hvis den skulle blive væk under returforsendelse.

Returpakker skal ALTID sendes med udbringning til webshopadressen:

Garnfryd
Ole Rømers Vej 60
2630 Taastrup

Er pakken sendt til pakkeshop vil den ikke blive hentet.

Du kan også fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af forsendelsen. Vi dækker ikke fragten ved retur og tilbagebetaler udelukkende varens pris.

Forbehold
Der tages forbehold for ændringer prisfejl, tastefejl, udsolgte varer mv.:

Garnfryd forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website.

Gave kort til Garnfryd kan anvendes i webshoppen ved brug af den rabatkode der er angivet på gavekortet. En rabatkode kan kun anvendes en gang i webshoppen, så hele gavekortet skal bruges på en gang. Vi tager forbehold for at gavekort skal være anvendt inden for 2 år fra købsdato.

Garnfryd forbeholder sig retten til at annullere en ordre hvis der er tale om prisfejl der kan være til byrde for den ene part efter Aftalelovens § 9. Det gælder også, hvis kunden har betalt for meget for en vare der er prismærket forkert.

Ved varer nedsat med 50% kan der ikke garanteres for antal eller samme indfarvning.

Ansvaret for afhentning af pakken er kundens og ikke Garnfryds eller Postnords. Sendes pakken retur til Garnfryd fordi den ikke er afhentet inden fristen hos Postnord skal der betales fragt for genfremsendelse. Hentes pakken ikke vil dette blive anset som en fortrydelse af købet

Klagemuligheder – oversigt og links
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
8800 Viborg

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/odr

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@domæne.dk

Hvad koster forsendelsen?

I Danmark koster det 55,- kr. at få sendt varerne til et Postnord udleveringssted efter eget valg og 65,- kr. at få sendt varerne til privat omdeling. 

Fragt er gratis ved køb over 499,- kr.